Magie
Pro tento setting používáme systém bodů Moci. Každý sesilatel je schopen seslat různé množství kouzel v závislosti na své zkušenosti. To se promítá do množství bodů Moci. Pokud sesilatel vyčerpá svou Moc, neznamená to, že nemůže použít magii. Pokud ji však použije, riskuje, že jej magie poškodí a vysaje z něj životní sílu (viz. Sesílání bez bodů Moci níže). Moc symbolizuje také jakýsi mezník, kdy kouzlení samotného sesilatele vyčerpává tím, jak dává skrze sebe průchod stále většímu množství kouzel. Jakmile svou Moc vyčerpá, musí si odpočinout, aby byl opět svěží a jeho Moc se navrátila.
Spřízněnost s magií: Sesilatel si musí na 1. úrovni vybrat jednu odbornost, umožňující mu sesílání kouzel. Odbornost je rasová a nelze ji během hry už změnit. Pouze Sférici a Víly mohou kouzlit přirozeně, bez jakékoliv odbornosti. Jelikož jejich tělo a duše tvoří jeden celek, na rozdíl od jiných tvorů, jsou tak z části tvořeni magií a dokáží ji také využívat.
Moc
Počet bodů Moci, udává množství kouzel, která dokáže postava seslat, bez vedlejších účinků. Podle úrovně kouzla je udána cena jeho seslání v bodech Moci, které se odečtou z fondu postavy. Samotné sesílání kouzla probíhá tak, že sesilatel zaostří svou vůli a Moc skrze vlastní tělo zformuje do podoby, jakou vyžaduje a sešle příslušné kouzlo. Tato operace je nesmírně náročná a odčerpává Moc sesilatele. Moc samotná v tomto případě funguje jako filtr, který odstíní negativní působení magie na samotného sesilatele. Pokud ten již však nemá žádnou Moc, která by jej chránila, má pouze malou šanci, seslat byť i jednoduché kouzlo, bez poškození vlastního těla samotným magickým chaosem.
Cena seslání kouzel | ||||||||||
Úroveň kouzla | 0. | 1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. |
Cena v bodech Moci | * | 1 | 3 | 5 | 7 | 9 | 11 | 13 | 15 | 17 |
*Kouzla 0. úrovně nezatěžují Moc sesilatele. Četnost jejich seslání závisí na výši Moci, kterou má postava na první úrovni povolání plus 3. Pokud tuto mez vyčerpá, může tato kouzla seslat, jako by se jednalo o kouzla 1. úrovně a odečte si 1 bod Moci za seslané kouzlo.
Bonusové body Moci
Bonusové body Moci získává postava na základě svého stupně Odolnosti, což jasně ukazuje, že pouze velmi fyzicky zdatní sesilatelé dokáží transferovat větší množství magie skrze vlastní tělo. Tabulka udává celkové body Moci navíc podle stupně Odolnosti sesilatele a nejvyšší úrovně kouzel, kterou dokáže seslat. Pokud se sesilateli sníží stupeň Odolnosti, i kdyby jen dočasně, ovlivní to jeho schopnost použít Moc. V těchto případech je nutné podle této tabulky upravit množství Moci sesilatele.
Odolnost / Úroveň kouzel | 0. | 1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. |
1 | – | -2 | -5 | -10 | -17 | -26 | -26 | -26 | -26 | -26 |
2-3 | – | -2 | -4 | -9 | -16 | -16 | -16 | -16 | -16 | -16 |
4-5 | – | -1 | -4 | -9 | -9 | -9 | -9 | -9 | -9 | -9 |
6-7 | – | -1 | -4 | -4 | -4 | -4 | -4 | -4 | -4 | -4 |
8-9 | – | -1 | -1 | -1 | -1 | -1 | -1 | -1 | -1 | -1 |
10-11 | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – |
12-13 | – | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
14-15 | – | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
16-17 | – | 1 | 4 | 9 | 9 | 9 | 9 | 9 | 9 | 9 |
18-19 | – | 2 | 4 | 9 | 16 | 16 | 16 | 16 | 16 | 16 |
20-21 | – | 2 | 5 | 10 | 17 | 26 | 26 | 26 | 26 | 26 |
22-23 | – | 2 | 8 | 13 | 20 | 29 | 40 | 40 | 40 | 40 |
24-25 | – | 2 | 8 | 18 | 25 | 34 | 45 | 58 | 58 | 58 |
26-27 | – | 2 | 8 | 18 | 32 | 41 | 52 | 65 | 80 | 80 |
28-29 | – | 3 | 9 | 19 | 33 | 51 | 62 | 75 | 90 | 107 |
Sesílání kouzel
Body moci za seslání se odečítají okamžitě během seslání kouzla. Cena kouzel závislých na sesilatelské úrovni se řeší tak, že sesilatelská úroveň je taková, kterou vyžaduje úroveň kouzla. Efekty závislé na sesilatelské úrovni lze navýšit umocněním kouzla při jeho vyvolávání. Toto navýšení bude stát sesilatele o 1 bod Moci více za každé navýšení sesilatelské úrovně. Např. kouzlo Blesk je kouzlo 3. úrovně (stojí tedy 5 bodů Moci), a tedy sesilatelská úroveň je 6 a kouzlo má účinek 6k6 zranění. Pokud je však sesilatel na úrovni 10, může pomocí dalších 4 bodů Moci navýšit průchod magie a změnit sesilatelskou úroveň na 10. To by změnilo účinek kouzla na 10k6 zranění a zvýšilo by to i jeho TO překonání o 4 úrovně sesilatele (tzn. o +2).
Moc a únava
Kouzlení sesilatele fyzicky vyčerpává, pokud mu ubývá množství Moci. Při snížení bodů Moci na 1/2 maxima a méně, se stává sesilatel Unaveným. Pokud vyčerpá svou Moc na 1/4 a méně, stává se Vyčerpaným. Tento postih je kumulativní s ostatními druhy únavy. Pokud se sesilatel stane Unaveným vlivem kouzla, nebo náročné aktivity, okamžitě ztrácí 1/2 své Moci (počítáno z maxima). Stejně tak, pokud je sesilatel Vyčerpán, klesá jeho Moc o 3/4 (počítáno z maxima). Pokud by sesilatel neměl dostatek bodů Moci a jejich množství by se snížilo pod 0, sesilatel okamžitě obdrží další stav únavy (Potácení nebo Bezvědomí, viz. sekce Životy a únava).
Obnova Moci
Sesilatel je schopen si obnovit svou Moc do maxima pouze důkladným odpočinkem a spánkem, nebo částečně pomocí krátkého odpočinku. Pokud je sesilatel Vyčerpaný, stačí mu 1 hodina odpočinku, aby byl pouze Unavený a jeho Moc se obnoví na 1/3 maxima. Pro obnovení všech bodů Moci, musí sesilatel alespoň 6 hodin spát, čímž zároveň odstraní i Únavu. Jakékoliv kouzlo odstraňující Únavu, navrátí postavě body Moci na 2/3 jejího maxima a již není Unavená. Nicméně pro plné obnovení stále musí postava spát. Sesilatelé, kteří jsou imunní na účinky únavy (nemrtvý, výtvory), nezatěžuje ztráta bodů Moci. Nemohou si však Moc obnovit odpočinkem, ale musí ji načerpat přímo z magického proudu, nebo zřídla (viz. sekce Dějmistra).
Sesílání bez bodů Moci
Pokud sesilatel vyčerpá veškerou svou Moc, tak není schopen efektivně odolávat působení surové magie. Může nadále sesílat kouzla, ovšem za cenu rizika vlastního zdraví. Takovéto seslání odebere sesilateli přímo životní sílu jeho těla, a ztratí tak tolik Životů, kolik je úroveň kouzla. Navíc je takové sesílání velmi riskantní ohledně vedlejších účinků. Každé takto seslané kouzlo vyžaduje ověření hodu na záchranu na Výdrž TO 15 +úroveň kouzla. Pokud sesilatel neuspěje, získává navíc tolik bodů Poskvrnění, kolik je úroveň sesílaného kouzla (informace o Poskvrnění viz. Sekce Dějmistra).