Obecné

Bojem utužený

Jsi zvyklý na tvrdé souboje a hodně jsi zažil.

Požadavky: Boj +4

Výhody: Získáváš morální bonus +4 k záchranným hodům na Vůli proti účinkům strachu. Navíc získáváš bonus +2 k Iniciativě.

Speciální: —

 

Bojové vnímání

Udržuješ si perfektní přehled o situaci kolem sebe i pokud jsi v lítém souboji.

Požadavky: —

Výhody: Nemáš žádný postih k ověřování dovednosti Smysly do oblastí natočení z boku. Postih v oblasti zezadu se snižuje na -5 (viz. natočení v sekci Souboj).

Speciální: —

 

Dědictví

Někdo z tvé rodiny zemřel a odkázal ti velký majetek.

Požadavky: Úroveň 1.

Výhody: Na začátku hry získáváš navíc 1 000 zl.

Speciální: —

 

Dokonalé uhýbání

Díky své mrštnosti a akrobatické zkušenosti se dokážeš vyhýbat útokům mnohem lépe, ale více tě to unavuje.

Požadavky: Uhýbání, Akrobacie 4+

Výhody: Získáváš úhybný bonus +2 do Obrany proti všem příchozím útokům. Aktivování schopnosti je volná akce. Tento bonus ti zůstává až do konce celého souboje, poté jsi Unavený. Pokud si nemůžeš započítat bonus za Obratnost do své Obrany, tento bonus se také nepočítá.

Speciální: —

Duelista

V souboji se dokonale soustředíš na jednoho soupeře.

Požadavky: Obr 13+, Uhýbání

Výhody: V boji proti protivníkovi, na kterého máš použité Uhýbání, si počítáš navíc další úhybný bonus +1 do Obrany, a situační bonus +1 k útoku. Proti všem ostatním protivníkům však obdržíš postih -2 k Obraně.

Speciální: —

Chycení zbraně

Po odzbrojení protivníka, dokážeš chytit jeho zbraň.

Požadavky: Int 13+, Bojový střeh, Zlepšené odzbrojení

Výhody: Po úspěšném pokusu o odzbrojení protivníka, zachytíš ve vzduchu jeho zbraň. Pro použití tohoto manévru musíš mít jednu ruku volnou.

Speciální: —

 

Léčitelství

Jsi mistrem léčitelem.

Požadavky: aktivní dovednost Léčení

Výhody: Úspěšným ověřením Léčením TO 20, dokážeš vyléčit zraněnému 1k4 Životů. Ošetření trvá 1 minutu (10 tahů).

Speciální: Na jednu osobu lze uplatnit léčitelství pouze 1x za 10 minut. K použití je nutné mít léčitelskou soupravu.

 

Lidová moudrost

Máš obecné i konkrétnější znalosti o oblastech, lidech nebo předmětech.

Požadavky: —

Výhody: Získáváš speciální dovednost Lidová moudrost, použitelnou pro odhalení informací o místech, osobách a předmětech. Na tuto dovednost si jako příslušný její stupeň počítáš svou celkovou úroveň postavy, navíc si připočítáváš bonus za Inteligenci. Pro získání daných informací musíš ověřit TO závislé na tom, jak moc je informace dostupná. Běžná informace má TO 10. Neobvyklá informace, kterou zná omezený počet lidí má TO 20. Nedostupné informace známé jen jistým několika osobám mají TO 25. Ztracené prastaré, nebo tajné informace, které zná jen několik vyvolených mají TO 30.

Speciální: Na ověření této dovednosti si nemůžeš vzít automatický hod 10 ani 20.

 

Mistr šermíř

Jsi mistr boje i proti převaze protivníků.

Požadavky: Obr 13+, Boj 3+, Duelista, Uhýbání

Výhody: Svůj bonus za odbornost Uhýbání a Duelista si počítáš proti všem protivníkům ve tvém okruhu dosahu zbraně z blízka. Navíc neobdržíš postih do Obrany. Pokud je protivník mimo dosah tvé zbraně, bonus na něj nemáš a stále obdržíš postih -2 do Obrana od takto vzdáleného protivníka.

Speciální: —

Mocná zteč

Při útoku ztečí způsobíš masivní zranění.

Požadavky: Boj +1, velikost střední a vyšší

Výhody: Při útoku ztečí udělíš cíli +1k8 zranění navíc. Platí pro tvora velikosti střední. Tvor velikosti velká udílí navíc +2k6 zranění. Tvor velikosti obří udílí navíc +3k6 zranění. Tvor velikosti obrovská udílí navíc +4k6 zranění. Tvor velikosti kolosální udílí navíc +6k6 zranění. Po provedení takového útoku, jsi až do svého dalšího tahu zaskočený.

Speciální: —

 

Neznámost

Za všech okolností se snažíš na sebe nepoutat příliš pozornosti a chováš se vždy nenápadně.

Požadavky: —

Výhody: Tvá reputace se snižuje o -3.

Speciální: Nemůžeš si vzít tuto odbornost pokud jsi si již dříve vybral odbornost Věhlas.

 

Obranný kotoul

Dokážeš částečně odklonit útok, který by tě normálně zabil.

Požadavky: velikost Malý a menší, Obratnost 15+, Únik, Reflexy 3+

Výhody: Pokud by jsi měl utrpět zranění, které by tě dostalo na 0 a méně Životů, můžeš ověřit záchranný hod na Reflexy a snížit tak dané zranění o 1/2. TO hodu na reflexy je 10 +zranění, kterému se snažíš vyhnout. Pokud neuspěješ, úder tě zraní za plný počet Životů. Tuto schopnost můžeš použít jednou za den.

Speciální: —

 

Ostražitost

Jsi stále připravený na cokoliv, neustále ve střehu a připraven reagovat.

Požadavky: Musíš být v minulosti obětí přepadení nebo jiného podobného útoku.

Výhody: Získáváš bonus +2 k ověřování hodů na Iniciativu, a na všechna ověřování dovednosti Smysly.

Speciální: —

 

Rozšířené vědění

Neustále si rozšiřuješ své magické znalosti a ovládáš více kouzel.

Požadavky: Povolání sesilatele

Výhody: Získáváš navíc 1 kouzlo dle do svého seznamu známých kouzel. Toto kouzlu může být z jakékoli úrovně kouzel, kterou ovládáš.

Speciální: Tuto odbornost si můžeš vzít vícekrát.

 

Rychlý pohyb

Jsi zvyklý na dlouhé pochody a tvůj krok je dlouhý a jistý.

Požadavky: Vytrvalost

Výhody: Tvá pozemní rychlost se zvyšuje o 2 pole (+10 stop).

Speciální: —

 

Rychlý zásah

Jsi rychlý a obratný v boji s lehkou zbraní.

Požadavky: Obr 13+, Boj 1+, Bojové finesy

Výhody: Dokážeš provést dva útoky stejnou zbraní v jednom tahu, namísto jednoho. Oba útoky útoky mají postih k hodu na zásah -2, a musí být provedeny zbraní, na níž se vztahuje odbornost Bojové finesy. Nelze kombinovat s odborností Boj dvěma zbraněmi.

Speciální: —

Škola šermu – dýka a meč

Jako student šermířské školy dokonale ovládáš boj dýkou a mečem.

Požadavky: Obr 15+, Bojové finesy, Boj dvěma zbraněmi

Výhody: Při útoku oběma zbraněmi v jednom tahu, získáváš bonus +1 ke všem útokům v daném tahu.

Speciální: Jedna ze zbraní musí být vždy dýka, a druhá libovolná čepel na kterou lze uplatnit Bojové finesy.

Škola šermu – jedna čepel

Jako student šermířské školy dokonale ovládáš boj s jedním mečem.

Požadavky: Int 13+, Bojové finesy, Bojový střeh

Výhody: Při boji jednou čepelí si počítáš navíc úhybný bonus +2 do Obrany. Pro použití této výhody musíš mít druhou ruku prázdnou a nesmíš mít na sobe těžší zbroj jak krunýř (lehká zbroj).

Speciální: —

Společník

Dokážeš k sobě magicky připoutat malého tvora a ten ti slouží.

Požadavky: úroveň Sesilatele 1+, Znalosti (mystika) 4+

Výhody: Pomocí magického rituálu k sobě dokážeš připoutat tvora aby ti sloužil a následně se stáváte propojeni. Pomocník se zlepšuje, čím vyšší máš úroveň Sesilatele (viz. sekce Magie – Pomocníci). Rituál trvá 24 hodin a materiály na přípravy stojí 100 zl. Společník je s tebou až do své smrti, nebo dokud se ho sám nevzdáš. V obou případech však ztrácíš body zkušeností ve výši 200x tvá úroveň Sesilatele, protože společník je část tebe a přijdeš tak o kus své duše. Výhody společníků budou dále popsány v sekci Magie – Společníci.

Speciální: Nemůžeš mít více jak jednoho společníka.

 

Společník navíc

Dokážeš k sobě magicky připoutat více tvorů, kteří ti slouží.

Požadavky: úroveň Sesilatele 1+, Znalosti (mystika) 4+, Společník

Výhody: Stejné jako Společník, ale můžeš mít jednoho společníka navíc.

Speciální: Můžeš mít jednoho společníka navíc za každou tuto odbornost.

 

Šestý smysl

Vždy jsi připravený a nenecháš se zaskočit. Máš šestý smysl pro nečekané situace.

Požadavky: Mou 15+, Ostražitost

Výhody: Vždy když by jsi měl být zaskočen (přepadení, útok ze zálohy atd.), můžeš ověřit hod na Moudrost TO 15. Pokud uspěješ, jednáš jako by jsi nebyl zaskočen a zůstávají ti všechny bonusy do Obrany.

Speciální: —

Triky

Využíváš své dovednosti tak dokonale, že díky nim dokážeš využít maximální potenciál.

Požadavky: Inteligence 13+

Výhody: Získáváš přístup k dovednostním trikům a dokážeš je dobře využít. Po zvolení této odbornosti získáváš 1 dovednostní trik, plus jeden navíc za každou tvou sudou úroveň (3 triky na 4. úrovni, 5 triků na 8. úrovni atd.).

Speciální: —

 

Útok navíc

Jsi zkušený válečník a tvé údery dopadají rychle za sebou.

Požadavky: Boj +6

Výhody: Získáváš další útok v jednom tahu navíc. Tento útok je veden s postihem -5 k hodu na útok.

Speciální: —-

 

 

Věhlas

Jsi nezapomenutelný a všude budíš rozruch. Vždy se snažíš být středem pozornosti.

Požadavky: —

Výhody: Tvá reputace se zvyšuje o +3.

Speciální: Nemůžeš si vzít tuto odbornost pokud jsi si již dříve vybral odbornost Neznámost.

 

……

………..

Požadavky: …..

Výhody: ….

Speciální: …..

 

Zasvěcení

Víra v bohy a mocné síly je součástí tebe. Byla ti jimi propůjčena nemalá moc.

Požadavky: Znalosti (náboženství) jako aktivní dovednost, Moudrost 13+

Výhody: Musíš si vybrat jednoho patrona nebo druh víry, které budeš sloužit. Z jejich portfólia si zvolíš jednu doménu a získáš její moc (viz. Domény). Díky zasvěcení si můžeš vzít povolání sesilatele. Navíc získáváš 1 bod Víry za každý bonus vlastnosti Charisma (minimálně však 1, i pokud by byla záporná), a můžeš si nyní brát odbornosti s označením Duchovní (Divine).

Speciální: Vždy musíš jednat v souladu s doménou, ve jménu svého patrona a konat v jeho zájmu. Pokud se tak nestane, ztratíš schopnost domény a všechny body Víry (o délce ztráty rozhodně Dějmistr). Stále ti však zůstává schopnost sesílat kouzla. Tato výhoda je nezvratná, jelikož ti byl dán trvalý dar moci používat magii.

 

Zlepšený společník

Dokážeš k sobě magicky připoutat malého tvora a ten ti slouží.

Požadavky: Společník, úroveň Sesilatele 5+, Znalosti (mystika) 8+

Výhody: Stejné jako Společník, ale máš na výběr rozšířený seznam společníků.

Speciální: Nemůžeš mít více jak jednoho společníka.

 

Zlepšená tvrdost

Jsi extrémně odolný a není lehké tě udolat.

Požadavky: Tvrdost, Výdrž +2

Výhody: Získáváš navíc 1 Život za každou tvou Vitalitu (úroveň). Pokaždé, když postoupíš o úroveň, získáš také 1 Život navíc.

Speciální: Pokud ztratíš Vitalitu vlivem ztráty úrovně, ztrácíš také 1 Život za každou ztracenou Vitalitu.

 

Znalost dovedností

Získáváš přístup k novým dovednostem a stáváš se schopnějším.

Požadavky: —

Výhody: Vybereš si dvě dovednosti z listu svého povolání. Ty se stanou aktivními dovednostmi a získáš v nich dovednostní body. Nebo si můžeš zvolit jednu dovednost mimo list svého povolání, která se stane dovedností povolání a aktivní dovedností, a získáš v ní dovednostní body.

Speciální: Tuto odbornost si můžeš vzít vícekrát.