Roviny existence

Oproti klasické kosmologie popsané v příručkách D&D jsou tu zásadní změny. Pro hru používáme vlastní kosmologický model i většinově upravené sféry a jejich vlastnosti. Pro tento svět nelze použít běžnou kosmologie, jelikož by spoustu settingových věcí nefungovalo tak, jak je zde popsáno. Navíc by nefungovaly i určité odbornosti a vůbec celá mechanika světa jako takového.

V této kosmologii existuje celkem 11 hlavních dimenzí, tzv. sfér, ve kterých se pohybují energie a tvorové. Dimenze se mezi sebou ovlivňují, pokud se vzájemně dotýkají nebo překrývají. Mezi těmito dimenzemi se dá i cestovat z jedné do druhé, buď portály, nebo pomocí kouzel. Pokud nejsou v přímém spojení, musí se cestovat přes více dimenzí než se dotyčný dostane do další.

Přímá spojení jsou pouze mezi sférami Hluboká noc, Věčný úsvit, Materiální svět a Svět Duší. Mezi nimi lze vzájemně cestovat za použití patřičných kouzel, prakticky kdykoliv. V jistých částech roku lze cestovat i mezi jinými sférami (viz. níže nebo popis jednotlivých sfér). Vždy je možné cestovat do Světa Duší a následně pak do další jakékoliv sféry. Svět Duší je jediný propojený se všemi ostatními sférami.

Jako střed celé kosmologie je zde sféra Observatorium, která má místo přesně ve středu, ale může se libovolně pohybovat napříč sférami. Kolem středu jsou umístěny základní hmotu tvořící světy, sféry živlů, které se také nepohybují a jsou zafixovány na jednom místě. Kolem sfér živlů v pravidelném kruhu obíhá Materiální svět a jeho dvě ozvěny, Věčný úsvit a Hluboká noc. Celý oběhový cyklus trvá 320 dnů, na čemž je založen kalendář a měření času Materiálního světa. Sféry živlů ovlivňují roční období na Materálním světě a jeho ozvěnách. Je to způsobeno právě pohybem kolem živelných sfér, kdy vždy jedna přebírá dominanci nad ostatními a ovlivní tak tyto světy. Sféra Vody je ovlivňuje v zimních měsících, sféra Vzduchu v jarních. V nejteplejší části roku, v létě, jsou světy ovlivněny sférou Ohně, a na podzim pak sférou Země. V těchto obdobích se také jistý čas daná živelná sféra dotýká těch tří světů, a je možné mezi nimi cestovat. Navíc tato spojení a roční období silně ovlivňují i živelnou magii, stejně tak sféry Hluboká noc a Věčný úsvit ovlivňují různá kouzla ve dne a v noci (viz. sekce Magie).

Po vyosených eliptických drahách obíhají kolem středu kosmologie, také dvě další sféry, Rajské zahrady a Pekelná propast. Toto jsou dvě duchovní sféry, kam se po smrti odebírají duše těch, kteří si zasloužili svými skutky tuto cestu. Rajské zahrady zde fungují jako pomyslný ráj klidu, dobroty a zrození. Žijí tu andělé a sféra zároveň nahrazuje sféru pozitivní energie ze standardních pravidel. Oproti tomu Pekelná propast je sféra zla, ničení a věčného zatracení obývaná démony. Sféra také funguje částečně jako sféra negativní energie ve standardních pravidlech. Tyto sféry se navíc jedenkrát za tři roky překryjí s Materiálním světem a jeho ozvěnami a tím umožní přímé cestování mezi těmito sférami. Plné překrytí nastává o půlnoci mezi posledním dnem měsíce Žnec a prvním dnem měsíce Bláten. Pro přesné důsledky tohoto jevu viz. sekce Magie. Rajské zahrady i Pekelná propast po svých drahách oběhnou za 960 dnů.

Mohou existovat i další malé dimenze, většinou uměle vytvořené někým mocným, jako skrýš nebo pro jiné účely. Existují také živelné polosféry, které se nachází na pomezí dvou sfér živlů, kde kombinují vlastnosti obou a tvoří také spojnici pro přechod mezi těmito dvěma sférami.

Kosmologický model
kosmo

Materiální svět: Zelená barva.

Svět Duší: Béžová barva.

Hluboká noc: Fialová barva.

Věčný úsvit: Okrová barva.

Pekelná propast: Červená barva.

Rajské zahrady: Žlutá barva.

Observatorium: Šedá barva.

Sféra Ohně: Oranžová barva.

Sféra Země: Hnědá barva.

Sféra Vody: Tmavě modrá barva.

Sféra Vzduchu: Světle modrá barva.

Polosféra ledu: nachází se mezi sférami Vzduchu a Vody.

Polosféra popela: nachází se mezi sférami Vzduchu a Ohně.

Polosféra magma: nachází se mezi sférami Země a Ohně.

Polosféra bláta: nachází se mezi sférami Země a Vody.