Speciální

………..

Požadavky: …..

Výhody: ….

Speciální: …..

 

Bojové šílenství

Dokážeš své tělo vybičovat k vyšší rychlosti a síle, avšak na omezeně dlouhou dobu.

Požadavky: Boj +1, Síla 13+, Obratnost 13+

Výhody: Tuto schopnost můžeš aktivovat kdy uznáš za vhodné jako standardní akci. Získáváš bonus +4 k základu Síly, bonus +2 do Obrany a k záchranným hodům na Reflexy. Navíc získáváš 1 útok za kolo navíc, ale na všechny tvé útoky v tomto kole máš postih -2 k hodu na útok. Tato schopnost trvá 3+ bonus za Odolnost kol, poté ihned skončí. Tuto schopnost můžeš použít 1x za den.

Speciální: Jakmile skončí tato schopnost, jsi okamžitě Unavený. Tuto odbornost nemůžeš použít ve stejnou chvíli jako Záchvat zuřivosti.

 

Cit na pasti

Máš mimořádný talent pro hledání pastí a nástrah.

Požadavky: Smysly 4+

Výhody: Získáváš bonus +2 k ověřování záchrany na Reflex pokud jsi cílem spuštěné pasti. Navíc proti jejímu útoku získáváš bonus +2 do Obrany. Dokážeš také hledat pomocí dovednosti Smysly i pasti, které mají TO nalezení vyšší než 20 a zneškodnit i magické pasti.

Speciální: Pokud uspěješ v hodu na vyřazení pasti pomocí dovednosti Mechanismy o 10 a více, dokážeš kolem pasti projít, aniž by jsi ji vyřadil z provozu.

 

Dokonalý neozbrojený úder

Jsi mistrem v boji beze zbraní, tvé údery a kopy jsou smrtící.

Požadavky: Zlepšený boj beze zbraně, Boj +3

Výhody: Zranění neozbrojeným úderem, které udělíš se zvyšuje v závislosti na tvé úrovni. Na úrovni 3 je to 1k4. Na úrovních 4-7, se zvyšuje na 1k6. Pro úrovně 8-11 je zranění 1k8. Na 12.-15. úrovni se zvyšuje na 1k10, a od 16. úrovně dokonce na 2k6.

Speciální: —

 

Dokonalý zákeřný útok

Jsi opravdovým mistrem nečestného boje a tvé útoky jsou naprosto smrtící.

Požadavky: Plížení 14+, Zákeřný útok, Zlepšený zákeřný útok

Výhody: Tvůj zákeřný útok nyní způsobí +4k6 zranění.

Speciální: —

 

Dokonalý zásah

Každý tvůj zásah je dokonale promyšlený a způsobí větší zranění.

Požadavky: Inteligence 13+, Bojové finesy

Výhody: Ke zranění zbraní si navíc připočítáváš svůj bonus na Inteligenci.

Speciální: Tuto schopnost můžeš aplikovat pouze na lehkou zbraň, nebo zbraň použitelnou pro odbornost Bojové finesy.

 

Inspiruj

Tvé umění pozvedá morálku tvých spojenců.

Požadavky: Charisma 15+, Umění (jedno vybrané) 5+

Výhody: Pokud používáš dovednost Umění, všichni tví spojenci do vzdálenosti 6 polí od tebe, mají morální bonus +1 k záchranným hodům proti strachu a mysl ovlivňujícím efektům. Také získávají tento bonus k hodům na útok, zranění a k Obraně. Tento účinek trvá dokud aktivně používáš dovednost Umění a tví spojenci tě vidí nebo slyší. Udržení schopnosti vyžaduje standardní akci. Pokud přerušíš dovednost, efekt trvá dalších 5 kol poté.

Speciální: Bonus poskytnutý schopností se zvyšuje o +1 za každých 5 bodů v dovednosti Umění, kterou používáš.

 

Nával adrenalinu

Dokážeš své tělo vybičovat k nadlidskému výkonu, i když jsi těžce raněn.

Požadavky: Boj +4, Odolnost 13+

Výhody: V boji dokážeš využít rezervy svého těla a získáváš 1 dočasný Život, za každou tvou úroveň. Pokud jsi zraněn za více než 1/2 svého maxima Životů, získáváš použitím této schopnosti dvojnásobek své úrovně dočasných Životů. Navíc nevnímáš postihy za Únavu, Vyčerpání a Potácení. Aktivace schopnosti je standardní akce a tvá tolik minut, kolik je tvá úroveň postavy. Po této době se ti navýšené Životy zase odečtou a obdržíš naráz všechny únavové stavy.

Speciální: —

 

Přepadení

Jsi dobrý v útoku ze zálohy, kdy zastihneš nepřítele nepřipraveného.

Požadavky: Boj +1

Výhody: V prvním tahu souboje, udělíš +1k6 zranění protivníkovi, který je zaskočen.

Speciální: —

 

Rozptýlení

Dokážeš rozptýlit protivníka, který se pak nemůže efektivně bránit.

Požadavky: Boj +3, Zákeřný útok

Výhody: Pokud zaútočíš na cíl, který je zaskočený, nebo z oblasti natočení zády, tedy v situaci kdy můžeš použít svůj Zákeřný útok, můžeš se rozhodnout, že místo udělení zranění navíc, rozptýlíš cíl. Tento cíl poté ztrácí na na 1 tah svůj Obranný bonus do Obrany.

Speciální: Více stejných útoků na jeden cíl nemá efekt.

 

Tajemná znalost, mýtická

Tvá znalost různých bytostí dosáhla vrcholu a dokážeš určit všechny druhy tvorů a jejich schopnosti.

Požadavky: pět dovedností Znalosti (Jeskyně, Mystika, Náboženství, Příroda, Sféry) 4+, Tajemná znalost, Tajemná znalost (přírodní)

Výhody: Stejné jako základní Tajemná znalost. Tvorové které dokážeš určit jsou navíc i Draci (Mystika) a Výtvory (Mystika).

Speciální: —

 

Tajemná znalost, přírodní

Tvé vědomosti o tvorech a jejich rysech se zlepšily natolik, že již znáš téměř všechny.

Požadavky: pět dovedností Znalosti (Jeskyně, Mystika, Náboženství, Příroda, Sféry) 4+, Tajemná znalost

Výhody: Stejné jako základní Tajemná znalost. Tvorové které dokážeš určit jsou navíc i Obři (Příroda) a Víly (Příroda).

Speciální: —

 

Tajemná znalost

Prostřednictvím svých vědomostí dokážeš odhalit slabiny a přednosti různých tvorů.

Požadavky: čtyři dovednosti Znalosti (Jeskyně, Mystika, Náboženství, Sféry) 4+

Výhody: Ověřením dovednosti Znalosti TO 15, získávají všichni tví spojenci, do vzdálenosti 6 polí (30 stop) od tebe, bonus +1 k hodům na útok a do Obrany, a také +1 k záchranným hodům proti schopnostem tvora. Pokud překonáš TO ověření Znalostí o 10 a více, bonus se přičte ještě jednou. Pokud uspěješ o 20 a více, přičte se znovu. Bonus se počítá vždy na konkrétní druh tvora pomocí příslušné Znalosti. Pro každý další musíš ověřit nový hod na Znalosti. Tvorové které dokážeš určit jsou Elementálové (Sféry), Magičtí tvorové (Mystika), Nemrtví (Náboženství), Sférici (Sféry) a Zrůdy (Jeskyně). Použití schopnosti je standardní ověření dovednosti zabírající jednu akci. Hod nelze v jednom setkání znovu opakovat pro daný druh tvora.

Speciální: —

 

Únik

Máš vypěstovaný perfektní smysl pro úskoky v nečekaných situacích.

Požadavky: Reflexy 3+

Výhody: Dokážeš se vyhnout různým zraňujícím efektům kouzel, nebo zvláštním útokům. Vždy, když se jedná o útok nebo kouzlo s hodem na záchranu na Reflex, kdy při úspěchu záchranného hodu by jsi byl běžně zraněn za 1/2 životů, tak díky této schopnosti nejsi zraněn vůbec.

Speciální: —

Vytvoř magické tetování

Dokážeš vytvořit tetování, které obsahuje schopnost použití kouzla.

Požadavky: Psaní svitků, úroveň sesilatele 9+

Výhody: Vytvoříš tetování jakéhokoliv kouzla, které znáš. Díky tomuto tetování získáváš Kouzelnou schopnost sesílat dané kouzlo. Tetování je nutné aktivovat pomocí úplné akce a ověřením dovednosti Mystika TO 10 +úroveň kouzla. Cena vytvoření takového tetování je úroveň kouzla x 2000 Dukátů, a vytvoření trvá jeden den za každých 1000 Dukátů jeho ceny. Tvůrce musí zaplatit 1/2 ceny tetování v surových materiálech.

Speciální: Celková úroveň tetování na tělo střední postavy je 14. Každá menší kategorie dělí toto číslo na polovinu, stejně jako každá větší kategorie velikosti zase prostor zvyšuje na dvojnásobek.

 

Vytvoř runový kámen

Dokážeš využít své znalosti k vytváření magických runových kamenů.

Požadavky: Psaní svitků

Výhody: Dokážeš vytvořit runový kámen jakéhokoliv kouzla, které znáš, Výroba svitku zabere jeden den za každých 1000 Dukátů jeho ceny. Cena runového kamene je jeho úroveň kouzla x úroveň tvůrce x 75 Dukátů. Pro výrobu je nutné zaplatit 1/25 jeho ceny v surovinách, a popřípadě k tomu i materiální složky kouzel a cenu ve zkušenostech.

Speciální: Runový kámen dokáže použít kdokoliv, i pokud neumí vůbec sesílat kouzla.

 

Záhadný úhyb

Dokážeš se efektivně bránit útokům ze stran.

Požadavky: Obratnost 13+, Bojové vnímání

Výhody: Není možné, aby si na tebe útočník počítal bonus při útoku z boku (viz. natočení v sekci Souboj).

Speciální: —

 

Záchvat zuřivosti

Pokud jsi hodně zraněný, pohltí tě primitivní instinkty boje o přežití.

Požadavky: Boj +1, Síla 13+, Odolnost 13+

Výhody: Když jsi zraněn natolik, že máš rovno nebo méně životů jako je tvá úroveň x5, tak se automaticky aktivuje tato schopnost (jako volná akce). Získáváš bonus +4 k základu Síly, bonus +2 k hodům na záchrany, sníženou zranitelnost 2/- a postih -2 k Obraně. Schopnost trvá, dokud nejsi vyléčen nad hranici aktivace schopnosti, nebo jsi v Bezvědomí či Bezmocný.  Během času, kdy jsi pod vlivem této schopnosti, nejsi schopen používat dovednosti závisející na Charisma, Obratnosti nebo Inteligenci (s výjimkou Jezdectví, Ohebnosti, Rovnováhy a Zastrašování), dovednost Soustředění, ani žádnou schopnost, která vyžaduje trpělivost a koncentraci. Nemůžeš sesílat kouzla, ani aktivovat magické předměty vyžadující vůdčí slovo, a předměty jako je hůlka nebo svitek. Můžeš používat jakoukoli odbornost, s výjimkou Bojového střehu, Bojového šílenství, odborností tvorby předmětů a metamagie. Snížená zranitelnost se sčítá, pokud už nějakou máš.

Speciální: Jakmile skončí tato schopnost, jsi okamžitě Unavený.

 

Zákeřný útok

Bojuješ nečestným způsobem a způsobíš tak větší poranění cíli.

Požadavky: Plížení 4+

Výhody: Získáváš schopnost Zákeřného útoku s bonusem +2k6 ke zranění. Tento bonus si můžeš započíst, pokud tvůj útok způsobí alespoň 1 bod zranění cíli. Zákeřný útok lze provést vždy, když si obránce nemůže započítat bonus za Obratnost do Obrany, nebo když je k tobě obránce natočen zády (viz. natočení v sekci Souboj). Při útoku na dálku se může Zákeřný útok započítat pouze do vzdálenosti 6 polí (30 stop). Zákeřný útok lze použít pouze na tvory se známou anatomií, nelze jej tedy použít na Nemrtvé, Výtvory, Slizy, Rostliny, Nehmotné tvory a bytosti imunní na kritické zásahy. Zákeřný útok v boji zblízka, lze provést pouze drobnou, nebo malou zbraní.

Speciální: —

 

……

………..

Požadavky: …..

Výhody: ….

Speciální: …..

 

Zlepšený únik

Tvé smysly se natolik vytříbily, že dokážeš reagovat naprosto instinktivně.

Požadavky: Reflexy 7+, Únik

Výhody: Stejné jako Únik, až na situaci kdy neuspěješ v záchranném hodu. Pokud se tak stane jsi zraněn pouze za 1/2 běžného zranění.

Speciální: —

 

Zlepšený zákeřný útok

Dokážeš zasadit opravdu masivní zranění nepřipraveným protivníkům.

Požadavky: Plížení 9+, Zákeřný útok

Výhody: Tvůj zákeřný útok nyní způsobí +3k6 zranění.

Speciální: —