Nemrtvý
Jsou zemřelí tvorové oživení pomocí magie. Nemrtví jako jediní mají možnost používat kouzla školy nekromancie nebo s označením smrt. Jako jediní také dokáží používat schopnosti s negativní energií, ale nedokáží používat schopnosti pozitivní energie ani s označením život nebo světlo. Nižší nemrtvý nemají duši. Vyšší nemrtví zpravidla mají duši uvězněnou ve svém neživém těle.
RASOVÉ ÚROVNĚ
- Vitalita: 1k12
- Boj: 1/2 vitality (nízký)
- Obranný bonus: +0 (nízký)
- Záchranné hody: +0/+0/+2
- Dovednosti rasy: Atletika, Odhalení úmyslu, Plížení, Převleky, Smysly, Zastrašování, Znalosti (mystika), Znalosti (náboženství).
- Trénované dovednosti: 4+ Int
- Ovládání zbraní: Přirozené zbraně
- Ovládání zbrojí: Žádné
SCHOPNOSTI VŠECH NEMRTVÝCH
- Imunita – jsi imunní na všechny účinky jedů, nemocí, ochromení, paralýzy, spánku a smrtící efekty. Navíc jsi imunní na všechny mysl ovlivňující efekty (včetně těch pomocných). Jsi imunní na kritické zásahy, zákeřné útoky, masivní zranění, únavu, vysátí energie a vysátí vlastností. Také jsi imunní na veškeré útoky, které vyžadují ověření záchrany na Výdrž.
- Nepřirozené bytí – jsi zraňován pozitivní energií, a naopak tě vyléčí energie negativní. Jsi okamžitě zničen, pokud dosáhneš 0 životů. Nelze tě vzkřísit ani jinak přivést zpět k životu. Ztracené životy si léčíš běžným tempem, jako živý tvorové.
- Neúnavný – nepotřebuješ dýchat, jíst, pít ani spát.
- Poskvrnění – automaticky získáváš tolik bodů poskvrnění, kolik je 1/2 tvé vlastnosti Charisma +1. Jako nemrtvý netrpíš žádným negativním dopadem poskvrnění.
- Vidění ve tmě – dokážeš vidět v naprosté tmě do vzdálenosti 12 polí (60 stop).
RS = 16
Druhy nemrtvých podle Vitality poskvrněného
1-2 – Ghůl (živý se masem oběti)
3-4 – Běs (živý se životní energií oběti)
5-6 – Přízrak (živý se fyzickou schránkou oběti)
7-9 – Upír (živý se krví oběti)
10 a více – Kostěj