Víla
Víly jsou magická stvoření, která se starají o chod světa jako takového. Řízení přírodních cyklů a střídání dne a noci spadá sice nejmocnějším Arci-vílám, ale každá víla má v tomto koloběhu své místo. Víly se rozdělují se na lesní a stínové. Lesní víly žijí ve světě se smrtelníky, a stínové víly žijí v Temnozemi. Víly jsou nejmocnějšími tvory světa, a jsou spojením hmotného těla, duše a magie najednou, proto pokud je zabita, nelze ji oživit. Víly mají vysoké množství magických a nadpřirozených schopností.
Rasové úrovně
- Vitalita: 1k6
- Boj: 1/2 vitality (nízký)
- Obranný bonus: +0 (nízký)
- Záchranné hody: +0/+2/+2
- Dovednosti rasy: Akrobacie, Atletika, Diplomacie, Kradení, Odhalení úmyslu, Plavání, Plížení, Podvádění, Používání lana, Převleky, Řemeslo, Smysly, Umění (lesní víla), Zastrašování (stínová víla), Znalosti.
- Trénované dovednosti: 4+ Int
- Ovládání zbraní: Základní zbraně
- Ovládání zbrojí: Žádné
Schopnosti všech Víl
- Druh – existují dva druhy víl, lesní a stínové. Podle tohoto druhu se budou odvíjet rozdílné schopnosti.
- Snížená zranitelnost – víly ignorují prvních 5 bodů zranění zbraní. Zbraně vyrobené z Měsíčního železa, nebo … zraní vílu normálně. Měsíční železo působí na lesní víly, … železo působí na stínové víly. Toto je nadpřirozená schopnost. Nepočítá se na útoky kouzly nebo zranění energií.
- Vidění v šeru – víly vidí 2x dále, než je běžné při nízkém osvětlení či v šeru.
- Vílí magie – víly jsou mistry v používání očarování. Získávají rasový bonus +2 k TO seslaných kouzel školy Očarování. Navíc jsou proti těmto kouzlům víly odolné a získávají bonus +4 k záchranným hodům na Vůli proti všem mysl ovlivňujícím účinkům.
- Zranitelnost – víly jsou citlivé na železo. Jakákoliv železná zbraň způsobí víle o 1/2 vyšší zranění.
Víly získávají extra schopnost, za každé 4 vitality dle vlastního výběru.
Extra schopnosti Lesních víl
- Chůze beze stop – víla nezanechává žádné stopy a není možné ji stopovat pokud si to sama nepřeje. Jedná se o zvláštní schopnost.
- Kamufláž – víla si zvolí jeden typ terénu, ve kterém získává situační bonus +4 na všechna ověřování dovednosti Plížení. Tuto schopnost si lze vzít vícekrát, pokaždé však na jiný druh terénu. Jedná se o zvláštní schopnost.
- Kouzelná schopnost – víla dokáže sesílat jedno vybrané kouzlo. Toto kouzlo musí být s podtypem Nutkání či Okouzlení, nebo ze školy Iluzí. Tuto schopnost si lze vzít vícekrát. Jedná se magickou schopnost.
- Magická odolnost – víla získává magickou odolnost ve výši 10+ její vitalita. Jedná se o zvláštní schopnost.
- Pohyb divočinou – víla si zvolí jeden typ terénu, ve kterém není zpomalována v rychlosti pohybu. Tuto schopnost si lze vzít vícekrát, pokaždé však na jiný druh terénu. Jedná se o zvláštní schopnost.
- Zlepšená snížená zranitelnost – snížená zranitelnost víly se zvyšuje na 10/měsíční železo.
- Změna podoby – víla si zvolí jednu podobu, do které se dokáže transformovat. Musí se jednat o zvíře, nebo humanoida, stejné nebo o 1 menší velikostní kategorii, než je víla sama. Tuto schopnost si lze vzít vícekrát, pokaždé se však musí zvolit jiný podoba. Jedná se o nadpřirozenou schopnost.
Extra schopnosti Stínových víl
- Kouzelná schopnost – víla dokáže sesílat jedno vybrané kouzlo. Toto kouzlo musí být s podtypem Kletba, Stín či Strach, nebo ze školy Iluzí. Tuto schopnost si lze vzít vícekrát. Jedná se magickou schopnost.
- Magická odolnost – víla získává magickou odolnost ve výši 10+ její vitalita. Jedná se o zvláštní schopnost.
- Průchod přes Závoj – víla se dokáže přesunout do Temnozemě a zpět na materiální rovinu, jako by seslala kouzlo Cesta sfér. Schopnost nelze použít jinak, než pro cestování mezi Temnozemí a materiální rovinou. Jedná se nadpřirozenou schopnost.
- Rezistence – víla získává rezistenci proti chladu a elektřině ve výši 5. Tuto schopnost lze vzít vícekrát, a efekt se sčítá. Jedná se o zvláštní schopnost.
- Skok stíny – víla se dokáže přenést stíny na jiné místo, jako by použila kouzlo Dimenzionální dveře. Začátek i konec skoku se musí nacházet ve tmavém prostoru nebo ve hlubokém stínu. Víla se může přenést celkem o 2 pole za každou svou vitalitu. Použití skoku je pohybová akce a lze jej použít každých 1k4 tahů. Jedná se o nadpřirozenou schopnost.
- Splynutí se stínem – pokud se víla nachází ve stínu, šeru, nebo oblasti v nízkým osvětlením, získává automaticky plné zakrytí (namísto částečného). Všechny útoky na ni vedení mají 50% šanci minutí. Jedná se o nadpřirozenou schopnost.
- Zrychlení – základní rychlost víly se zvýší o 2 pole.