Společníci
Jako společníka si může Sesilatel zvolit drobné zvíře (tiny animal) ze seznamu. Pomocí dalších odborností si může vybírat i z rozšířeného seznamu společníků nebo dokonce předmětů. Zvíře musí být běžný zástupce svého druhu, který se po ukončení rituálu stává Magickým tvorem a následně se dále zlepšuje se svým pánem, jak roste jeho úroveň Sesilatele. Pomocník sám poskytuje základní výhodu svému pánovi.
Základní společníci | Výhoda pro pána |
Had | Bonus +3 k dovednosti Podvádění. |
Havran | Bonus +3 k dovednosti Oceňování. Havran dokáže mluvit 1 jazykem. |
Ještěrka | Bonus +3 k dovednosti Atletika. |
Kočka | Bonus +3 k dovednosti Plížení. |
Krysa | Bonus +2 k záchranným hodům na Výdrž. |
Lasička | Bonus +2 k záchranným hodům na Reflexy. |
Netopýr | Bonus +3 k dovednosti Smysly. |
Ropucha | Bonus +3 k maximálnímu počtu životů. |
Sokol | Bonus +3 k dovednosti Smysly. |
Sova | Bonus +3 k dovednosti Smysly. |
Seznam rozšířených pomocníků poskytuje silnější tvory se zvláštními schopnostmi, ale je nutné mít určitou úroveň Sesilatele, aby bylo možné je k sobě připoutat.
Další společníci | Minimální úroveň Sesilatele pána |
Ďáblík | 7. úroveň |
Elementál (malý), ohnivý | 5. úroveň |
Elementál (malý), vodní | 5. úroveň |
Elementál (malý), vzdušný | 5. úroveň |
Elementál (malý), zemní | 5. úroveň |
Pseudodrak | 7. úroveň |
Základní údaje pomocníků
Vitalita: společník má stejnou vitalitu jako jeho pán, nebo svoji vlastní, cokoliv je vyšší.
Životy: společník má vždy 1/2 maximálního počtu Životů svého pána.
Útok: společník má stejný bonus za Boj, jako jeho pán. K ověření hodu na útok používá bonus za Sílu nebo Obratnost, cokoliv je vyšší. Zranění zůstává stejné.
Záchranné hody: při ověřování záchranných hodů se používá základní záchranný bonus společníka nebo pána, cokoliv je vyšší.
Dovednosti: pokud společník ověřuje dovednost, používá vždy základní stupeň dovednosti svůj nebo pána, cokoliv je vyšší. Nicméně si vždy započítává své opravy za vlastnost. Společník může také použít jakoukoliv dovednost, ve které má jeho pán nějaký stupeň, i když sám tuto dovednost neovládá.
Schopnosti společníků
Schopnosti společníků se zlepšují jak jejich pán stoupá v úrovních povolání Sesilatele.
Úroveň pána | Přirozená zbroj | Inteligence | Schopnosti |
1-2 | +1 | 6 | Empatie, Ostražitost, Sdílení kouzel, Zlepšený únik |
3-4 | +2 | 7 | Přenášení kouzel |
5-6 | +3 | 8 | Mluv s pánem |
7-8 | +4 | 9 | Mluv s tvory stejného druhu |
9-10 | +5 | 10 | — |
11-12 | +6 | 11 | Magická odolnost |
13-14 | +7 | 12 | Sledování společníka |
15-16 | +8 | 13 | — |
17-18 | +9 | 14 | — |
19-20 | +10 | 15 | — |
Přirozená zbroj: o toto číslo se zvyšuje stávající přirozená zbroj tvora.
Inteligence: společník je inteligentnější, použij toto číslo jako základní hodnotu vlastnosti.
Empatie: společník může komunikovat s pánem pomocí sdílení emocí. Pán dokáže vidět očima společníka. Schopnost funguje do vzdálenosti 1 míle. Jedná se o nadpřirozenou schopnost.
Ostražitost: stejné jako odbornost Ostražitost (viz. Odbornosti – Obecné).
Sdílení kouzel: pokud pán sesílá kouzlo na sebe, může stejné kouzlo působit i na společníka. Ten se však během sesílání musí nacházet do vzdálenosti 1 pole (5 stop) od pána.
Zlepšený únik: stejné jako odbornost Zlepšení únik (viz. Odbornosti – Speciální).
Přenášení kouzel: pokud pán sesílá dotykové kouzlo, a je v tom samém okamžiku v přímém kontaktu se společníkem, může jej určit jako přenašeče kouzla. Společník pak může dotykem přenést dané kouzlo na cíl. Pokud pán, během doby co není kouzlo předáno, sešle nové kouzlo, tak původní přenášené kouzlo zmizí.
Mluv s pánem: společník a pán spolu dokáží mluvit. Této řeči však rozumí pouze oni dva a nikdo jiný.
Mluv s tvory stejného druhu: společník dokáže komunikovat s tvory stejného druhu jako on sám (sova se sovami, krysa s krysami atd.).
Magický odolnost: společník získává Magickou odolnost ve výši úrovně pána +5.
Sledování společníka: jednou denně dokáže pán sledovat společníka, jako by seslal kouzlo Sledování (Scrying). Jedná se o magickou schopnost.