Akční body

Každá postava získává určitý počet akčních bodů na každé úrovni. Přesně to uvádí tabulka v sekci Postup na úroveň.

Tyto body lez v souboji použít pro navýšení hodu k20, výhody odborností, které postava má, nebo pro použití speciálních akcí ke kterým postavy běžně nejsou kompetentní. Hráč může použít pouze 1 akční bod za 1 svůj herní tah.

 

Navýšení hodu k20

Hráč si navíc hodí 1k6, které přičte k libovolnému svému hodu k20. Po dosažení 8. úrovně hráč hází 2k6 a vyber si lepší výsledek. Po dosažení 15. úrovně hází hráč 3k6 a vybere nejlepší výsledek.

 

Speciální akce

Aktivování schopnosti povolání: Pokud už postava vyčerpala své denní použití zvláštní schopnosti, může použít tuto akci pro 1 další použití schopnosti.

Obnovení Many: Sesilatel který právě seslal kouzlo, může za použití této akce vrátit jeho sesílací cenu bodů Many. Použití je volná akce.

Stabilizace: Pokud byla postava sražena do stavu Umírající, může se stabilizovat.

Útok navíc: Postava získá 1 maximální útok za svůj tah navíc. Pro využití musí postava použít úplnou akci.

Získání odbornosti: Postava dokáže získat výhody dané odbornosti na 1 svůj tah. Pro použití musí splňovat předpoklady dané odbornosti.

Zvýšení kouzla: Za použití volné akce může postava navýšit svou efektivní sesilatelskou úroveň o +2 pro seslání jednoho kouzla.

Zvýšení obrany: Pokud postava bojuje obranným stylem, její bonus k Obraně se zdvojnásobí na 1 tah.

 

Vylepšení odborností:

Boj poslepu: Pro jeden útok zruší šanci minutí.

Bojový střeh: Výhoda bojového střehu do Obrany se zdvojnásobí.

Drtivý úder: Bonus ke způsobenému zranění se zdvojnásobí.

Metamagie: Kouzla seslaná pomocí matemagických odborností, jsou sesílána bez zvýšení jejich úrovně a sesílacího času. Platí pro jedno sesílané kouzlo.

Průrazné kouzlo: Pro překonání magické odolnosti cíle si sesilatel počítá bonus +4 namísto +2.

Uhýbání: Bonus za uhýbání se zvýší o +1. Funguje až do konce souboje.

Zaměření na kouzlo: TO překonání kouzla se zvyšuje o další +1.

Zlepšená iniciativa: Bonus k iniciativě se zdvojnásobí. Funguje do konce souboje.

Zlepšená kritika: Rozsah hrozby kritického zásahu se zvyšuje o trojnásobek, místo o dvojnásobek.