Akční body
Každá postava získává určitý počet akčních bodů na každé úrovni. Přesně to uvádí tabulka v sekci Postup na úroveň.
Tyto body lez v souboji použít pro navýšení hodu k20, výhody odborností, které postava má, nebo pro použití speciálních akcí ke kterým postavy běžně nejsou kompetentní. Hráč může použít pouze 1 akční bod za 1 svůj herní tah.
Navýšení hodu k20
Hráč si navíc hodí 1k6, které přičte k libovolnému svému hodu k20. Po dosažení 8. úrovně hráč hází 2k6 a vyber si lepší výsledek. Po dosažení 15. úrovně hází hráč 3k6 a vybere nejlepší výsledek.
Speciální akce
Aktivování schopnosti povolání: Pokud už postava vyčerpala své denní použití zvláštní schopnosti, může použít tuto akci pro 1 další použití schopnosti.
Obnovení Many: Sesilatel který právě seslal kouzlo, může za použití této akce vrátit jeho sesílací cenu bodů Many. Použití je volná akce.
Stabilizace: Pokud byla postava sražena do stavu Umírající, může se stabilizovat.
Útok navíc: Postava získá 1 maximální útok za svůj tah navíc. Pro využití musí postava použít úplnou akci.
Získání odbornosti: Postava dokáže získat výhody dané odbornosti na 1 svůj tah. Pro použití musí splňovat předpoklady dané odbornosti.
Zvýšení kouzla: Za použití volné akce může postava navýšit svou efektivní sesilatelskou úroveň o +2 pro seslání jednoho kouzla.
Zvýšení obrany: Pokud postava bojuje obranným stylem, její bonus k Obraně se zdvojnásobí na 1 tah.
Vylepšení odborností:
Boj poslepu: Pro jeden útok zruší šanci minutí.
Bojový střeh: Výhoda bojového střehu do Obrany se zdvojnásobí.
Drtivý úder: Bonus ke způsobenému zranění se zdvojnásobí.
Metamagie: Kouzla seslaná pomocí matemagických odborností, jsou sesílána bez zvýšení jejich úrovně a sesílacího času. Platí pro jedno sesílané kouzlo.
Průrazné kouzlo: Pro překonání magické odolnosti cíle si sesilatel počítá bonus +4 namísto +2.
Uhýbání: Bonus za uhýbání se zvýší o +1. Funguje až do konce souboje.
Zaměření na kouzlo: TO překonání kouzla se zvyšuje o další +1.
Zlepšená iniciativa: Bonus k iniciativě se zdvojnásobí. Funguje do konce souboje.
Zlepšená kritika: Rozsah hrozby kritického zásahu se zvyšuje o trojnásobek, místo o dvojnásobek.